woensdag 9 september 2015

Vintage.

Hoi Allemaal,

Vandaag eens een kaart waar geen enkele stempel op te zien is... Voor mij echt een hele uitdaging want ik heb altijd wel of een stempel (digitaal of rubber) of een tekst stempel. Ditmaal dus geen van beide. Dat komt eigenlijk omdat ik (geprobeerd heb) een vintage kaartje heb gemaakt wat voor mij echt nog steeds lastig vindt en ik me ook nu nog afvraag of hij echt vintage is, maar goed ik heb mijn best gedaan en ben zelf erg blij met het eindresultaat. Hmm en dan nog een vraagje voor de echte kenners wat is het verschil tussen shabby chic en vintage? Ik zie het namelijk niet en wanneer ik Google krijg ik dezelfde soort kaarten....

Met het kaartje wil ik graag mee doen met de volgende challenge's; Creative Card Crew; Christmas. Holly Jolly Christmas Challenge; Use a die. Noor! Design Uk; Shaped Cards. Deep Ocean Challenge; Shabby Chic. Live & Love Craft; Photo inspiration. Fab 'n' Funky; Shabby chic. Creative inspiration challenge; Vintage. We Love vintage challenge; Bruin en blauw. inky Chicks; White Christmas. Bunny zoe's craft; Shaped Cards.



De basis is een dubbele witte kaart. Ik heb een shape art mal van Dutch Doobadoo gebruikt. Het designpapier (maja design) gesneden op 13,5 x 13,5 en met plakband op de dubbele kaart geplakt. Vervolgens de shape art nagetrokken en uitgeknipt. Ik heb het designpapier voorzien van een stikrandje. Een stukje wondgaas en vervolgens een vierkant van ribbelkarton gesneden van 11 x 11 dit bewerkt met een paper distresser en wat witte geso. Van designpapier een rechthoek gesneden van 11 x 9. Dit bewerkt met distress inkt, paper distresser, witte geso en voorzien van een stikrandje. De afbeelding heb ik van pinterest gehaald en afgedrukt. Vervolgens bewerkt met een paper distresser, distress inkt, geso en gemat op wit cardstock die ik ook bewerkt heb. Bovenin een randje van het designpapier geknipt en er het sentiment van gemaakt.



Twee keer van Ribbel karton en van wit cardstock een ster gestanst van Sizzix. De witte sterren bewerkt met distress inkt en de kartonnen met witte geso. Onderin heb ik een één grote blauwe roos erop zitten en daarop wat witte geso. Boven van wat jutte lint wat strikken gemaakt daaraan een charm en er op een blauw bloementje. Alles bewerkt met witt geso.



Onderin één blauwe bloem met een witte parel in het midden. Links en rechts een bloem, daarom heen twee bruine bloemen (niet zo goed te zien maar de zitten er echt...) deze bewerkt met witte geso en daarna op de kaart geplakt. Boven de bloementoef nog twee witte parelpennen ook deze bewerkt met witte geso.

Fijne avond allemaal!

Liefs,
Marieke

19 opmerkingen:

  1. Mooi vintagekaartje Marieke.
    groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar mag je trots op zijn. Heel mooi gelukt Marieke.
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende kaart heb je gemaakt Mieke, en leuk dat je meedoet bij WLVC. groetjes Liesbeth.
    ps. ik ga me gelijk aanmelden als volger, ben benieuwd naar je volgende kunstwerken.
    kaartjesvanliesbeth.blogspot.com.......misschien leuk want ik heb nog een candy lopen....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gosh, such lovely detail in this one Marieke, what a beauty!
    hugs Jacee
    Simply Paper Card Design

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke kaart!
    En ik heb geen idee wat het verschil is tussen Vintage en Shabby Chic. Ik hoop dat je er nog een antwoord op krijgt van iemand.
    Grtz Janette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi,

    Heel mooi.Je kaartje is prachtig. Ik weet ook niet wat het verschil is tssn shabby chic en vintage. Schitterend werk.

    grtjs
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig mooie kaart Marieke!!
    Echt super (zoals altijd :P)
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marieke het verschil tussen Shabby chic en vintage is de opsmuk. Vintage is het verouderen van de materialen die je gebruikt en deze verwerken. Vaak gebruiken mensen er ook veel materialen bij maar dat hoeft niet per se bij vintage. Shabby chic is romantisch met vooral veel tierelateintjes :) Het hoeft niet 'oud' te zijn. Mensen combineren vintage vaak met Shabby chic omdat beide hun smaak is. Vandaar dat het verschil vaak moeilijk te zien is ;) Hoop dat je hier iets aan hebt :) Je kaart is zoals altijd prachtig!
    Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Your card is beautiful...it caught my eye at Deep Ocean's challenge, and I just had to come in for a closer look! I've Pinned this for future amazement! Love it! Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een prachtig kaartje en je moet maar zo denken alle begin is moeilijk en dit ziet er al heel mooi uit met leuke details erop verwerkt. Wat betreft shabby chic .......dit kan heel romantisch zijn met veel roze en wit erin verwerkt en pareltjes, maar het kan ook van zacht pastel groen ik zelf vind shabby moet lekker roze zijn met wit veel pareltjes en bloemen vooral roze roosje. Ik hoop dat je het nog een beetje begrijpt. Dank je wel voor het meedoen bij WLVC.

    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het alleszins een prachtige kaart! Heel mooi met als die schitterende details.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. A lovely pretty creation! I love the main scene! Thanks for playing in this week's challenge of Vintage over at Creative Inspirations! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Such a beautiful card, Marieke. Love the color scheme and all the great embellishing. Thank you so much for joining us at Noor! Design UK challenges.
    Hugs, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Shabby Chic at it's best! Thanks for joining us at FNF xx Jan DT

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schitterende kaart, zoveel details. Ik heb gelijk ook wat geleerd over vintage en shabby chic.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Marieke op deze prachtige vintage kaart met een lekker shabby sfeertje moet ik toch echt even reageren! Wouw wat is ie schitterend geworden en je kan hartstikke trots zijn op het resultaat! Ik vind dat Chantal al heel goed je vraag heeft beantwoord! Ik wens je veel succes bij de challenges, er zit vast een winner tussen!
    Ennuh....ik zou dit maar eens vaker gaan doen!!!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Terechte winnaar wat een prachtige kaart

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gorgeous shaped card. Thanks for joining us at Noor Design this month

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hi Marieke,
    Blue and shabby chic are my favourites, so this is right up my street! And it'd seem you won prizes to a store that fits your style perfectly. :-) Thanks for joining LLC this month.

    Hugz, Sandy
    Owner & Operator @Live & Love Crafts

    BeantwoordenVerwijderen